dimarts, 22 d’abril del 2008

SANT JORDI (uns quants dels meus llibres 2)



Cita a Belgrad (d'Antoni Serra): He triat aquest com podia haver triat El complot dels anells, Es vessa una sang fàcil, Sota el signe de Sagitari, etc. És la primera col·lecció que em vaig comprar al Cercle de Lectors (sòcia ja fa "la friolera cantidad" de 22 anys, quan treballava en una gestoria al costat de la Sagrada Família i vaig fer-me sòcia en primer lloc del Círculo, ja que la versió catalana encara no existia). Vaig començar a treballar de molt joveneta, no us penseu...



Vendaval (d'Alberto Vázquez Figueroa): o Yáiza, o Tuareg, o Ébano, o Anaconda, o Marfil, o... el que vulgueu. No sé quin va ser el primer que vaig llegir, suposo que Tuareg, ja que és l'únic que tinc enquadernat diferent a la resta (penso que estava a casa dels meus pares). Va ser llegir el primer i començar a comprar-me la resta.



Qualsevol de l'editorial Lunwerg: en especial Maestros antiguos i Maestros modernos del Museo Thyssen-Bornemisza. Vaig treballar vora cinc anys en la part administrativa d'aquesta editorial, però aquests dos volums són de tanta envergadura, que durant uns mesos vaig passar a ajudar a la cap de producció. Vaig conèixer fotògrafs impressionants: Xurxo Lobato, Toni Catany, Cristina García Rodero... Si us agrada la fotografia i no coneixeu els llibres que publica Lunwerg, no sabeu el que us perdeu. Són uns llibres al·lucinants.



Constitució espanyola: en primer lloc, perquè és qui ens regeix (per collons) i en segon lloc perquè odio les oposicions i sobretot tenir que estudiar-la de memòria. Bufffff.... si quan volen se la passen pel forro...

Continuarà...